praktijkvoorbeeldTeacher Telephone Interview for ADHD and related disorders (TTI-IV-NL) Diagnostisch instrument: Nederlandse versie van het Teacher Telephone Interview for ADHD and related disorders (TTI-IV-NL) – ADHD, ODD/CD
praktijkvoorbeeldTrauma Symptom Checklist for Young Children (TSCYC) Diagnostisch instrument: Trauma Symptom Checklist for Young Children (TSCYC) – Trauma en kindermishandeling
praktijkvoorbeeldBorderline persoonlijkheidsstoornis bij kinderen en adolescenten Betrouwbare kennis over de diagnose en behandeling van borderline persoonlijkheidsstoornis (BPS) bij kinderen en adolescenten. Professionals in de jeugd-ggz krijgen inzicht in onder andere: klinisch beeld, etiologie, prevalentie, comorbiditeit, diagnostiek, behandeling, en beloop en prognose.
praktijkvoorbeeldSchokverwerkingslijst voor Kinderen (SVLK) Diagnostisch instrument: Schokverwerkingslijst voor Kinderen (SVLK) – Trauma en kindermishandeling
praktijkvoorbeeldSociale Redzaamheidsschaal voor Zwakzinnigen (SRZ) Diagnostisch instrument: Sociale Redzaamheidsschaal voor Zwakzinnigen (SRZ) – Lichtverstandelijke Beperkten (LVB)
praktijkvoorbeeldSchool Refusal Assessment Scale (SRAS-R-NL) Diagnostisch instrument: School Refusal Assessment Scale (SRAS-R-NL) – Angst
praktijkvoorbeeldSeverity Indices of Personality Problems (SIPP) Diagnostisch instrument: Severity Indices of Personality Problems (SIPP) – Borderline Persoonlijkheidsstoornissen
praktijkvoorbeeldStorend Gedragsschaal (SGZ) Diagnostisch instrument: Storend Gedragsschaal (SGZ) – Lichtverstandelijke Beperkten (LVB)
praktijkvoorbeeldSubjektives Familienbild (Het Subjectieve Familie Beeld, SFB) Diagnostisch instrument: Subjektives Familienbild (Het Subjectieve Familie Beeld, SFB) – Voedings- en eetstoornissen
praktijkvoorbeeldTest for Detecting Eating Disorders (SCOFF) Diagnostisch instrument: Test for Detecting Eating Disorders (SCOFF) – Voedings- en eetstoornissen