pageJASPER-training De JASPER-training is een behandeling die jongere kinderen met autisme sociale communicatievaardigheden aanleert door middel van spel.
pageIk Puber-training De Ik Puber-training is een individuele training die de psychoseksuele ontwikkeling en puberteitsontwikkeling bevordert van jongeren (12-18 jaar) met autisme.
pageGeef me de 5 Geef me de 5 is een methodiek gericht op vijf pijlers: autisme begrijpen, positief contact, basisrust creëren, problemen oplossen en ontwikkeling bevorderen.
pageFloorplay Floorplay is een ontwikkelingsgerichte spelmethodiek, waarmee je ouders coacht om spelenderwijs interactie met hun kind aan te gaan. Speciaal voor jonge kinderen (0-7 jaar) bij wie de ontwikkeling minder vanzelfsprekend verloopt.
pageBrain Blocks Brain Blocks is een manier van reflecteren om de jeugdige inzicht te geven in de eigen ervaringen en die van anderen.
pageProtocollaire behandelingen voor kinderen en adolescenten met psychische klachten In de boeken ‘Protocollaire behandelingen voor kinderen en adolescenten met psychische klachten, deel 1 en deel 2 zijn nieuw ontwikkelde en vertaalde behandelmethoden beschreven, gericht op behandelingen voor:
pageZelf plannen Zelf plannen is een behandelmethode voor jongeren met ADHD, waarin zij in 9 sessies meer grip te krijgen met plannen en organiseren.
pageOuders als bondgenoot Het boek ‘Ouders als bondgenoot’ (een Nederlandse vertaling van LeGrange en Lock) vormt een helder en leesbaar verhaal voor ouders en hulpverleners over de visie van waaruit gewerkt wordt (ouders in expertrol en belang van lotgenoten-contact).
pageMeergezindagbehandeling (MGDB) Meer Gezins Dag Behandeling voor jongeren met een eetstoornis is gericht op gezinnen waarin anorexia nervosa en/of boulimia nervosa een rol speelt.
pageKinderen met overgewicht (multidisciplinaire behandeling) Multidiscipliniare benadering van kinderen met overgewicht, waaronder kinderen met een eetbuistoornis, en hun gezin. Bekijk deze behandelmethode.