praktijkvoorbeeldFitNet (e-health) FitNet is een cognitieve gedragstherapie (CGT) voor jongeren van 12 tot 18 jaar met het chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS of ME). Het gaat om e-health (online behandelmethode).
praktijkvoorbeeldTics werkboek voor kinderen (en werkboek voor ouders) Werkboek behorend bij het behandelprotocol ‘Tics’. Zie ook het Tics – Therapeutenboek over verminderen van tics.
praktijkvoorbeeldTics therapeutenboek Het Tics therapeutenboek is een behandelmethode voor kinderen van 7-13 jaar met een ticstoornis, waaronder het syndroom van Gilles de la Tourette.
praktijkvoorbeeld99gram.nl (e-health) 99gram.nl is er voor jongeren (14-23 jaar) met vragen en zorgen over eten, gewicht en uiterlijk, bedoeld om het risico op een eetstoornis te verminderen.
praktijkvoorbeeldHelping Young People Early (HYPE) De behandelmethode Helping Young People Early (HYPE) leert jongeren met borderline om negatieve relatiepatronen, gevoelens, gedachten en gedragingen beter te hanteren.
praktijkvoorbeeldEmotieregulatie training voor jongeren en adolescenten (ERT) De EmotieRegulatie Training voor jongeren en adolescenten (ERT) is een groepstraining over problemen met emotieregulatie (v. Gemert et al., 2009a en 2009b).
praktijkvoorbeeldMentalisation-based treatment voor adolescenten (MBT-A) Behandelmethode voor de behandeling van jongeren met borderline persoonlijkheidsstoornis middels een combinatie van groeps- en individuele therapie.
praktijkvoorbeeld“It’s all between my ears!”: deficiencies in information processing in problematic drinkers with mild to borderline intellectual disability De neuropsychologie van verslaving bij mensen met een lichte verstandelijke beperking is het onderwerp van dit proefschrift.
praktijkvoorbeeldMental health problems in youths with intellectual disability: need for help and help seeking Dit proefschrift handelt over de emotionele problemen en gedragsproblemen bij jongeren met verstandelijke beperkingen: hulpbehoefte en hulp zoeken.
praktijkvoorbeeldVerblijf, beeld en ervaringen van jongeren opgenomen in een orthopedagogisch centrum voor jeugdigen met een licht verstandelijke beperking De ervaringen van in een LVG-instituut opgenomen jongeren met een lichte verstandelijke beperking zijn onderwerp van dit proefschrift.