praktijkvoorbeeld“We beslissen samen wat het beste middel is.” Nick Goddard en Mirjam van den Boer over het werk van de Geneesmiddelencommissie. Wat is er de afgelopen jaren bereikt? Welke ontwikkelingen verdienen nu de aandacht? Een tweegesprek met de oude en de nieuwe voorzitter.
praktijkvoorbeeldOnderzoek naar het gebruik van de website door professionals Het Kenniscentrum voert een onderzoek uit onder professionals in de jeugdhulp om het aanbod op de website te blijven verbeteren.
praktijkvoorbeeldSpreker op het Congres kinder- en jeugdpsychiatrie Rianne Reijs over eetstoornissen en onderwijs In aanloop naar het congres op 9 maart spreekt het Kenniscentrum met Dr. Rianne Reijs over eetstoornissen, K-EET en het belang van samenwerken.
praktijkvoorbeeldTrauma Symptom Checklist for Children (TSCC) Diagnostisch instrument: Trauma Symptom Checklist for Children (TSCC) – trauma en kindermishandeling, chronisch trauma
praktijkvoorbeeldAdvies van jongeren: Maak mentale gezondheid bespreekbaar Waar lopen jongeren met psychische klachten tegenaan bij het volgen van onderwijs? En wat hielp hen? De nieuwste infographic van jongerenpanel de Vraagbaak geeft hier inzicht in.
praktijkvoorbeeldStructured Clinical Interview for Childhood Disorders (Kid-SCID en SCID-5 Junior) Diagnostische instrumenten: Structured Clinical Interview for Childhood Disorders (Kid-SCID en SCID-5 Junior) – diverse psychische problemen
praktijkvoorbeeldAutisme en slaap: volg de gratis e-learning Vanaf nu kun je de nieuw verschenen e-learning ‘Autisme en slaap’ volgen. Werk je als zorgprofessional met gezinnen met een kind van 6 tot 12 jaar of jongeren van 12 tot 18 jaar met de diagnose ‘autisme en slaapproblemen’? Na deze e-learning weet je slaapproblemen bij ASS beter te signaleren en de juiste behandeling in te zetten.
praktijkvoorbeeldLEUKK: leren binnen de zorg voor mensen met een eetstoornis Meer samenwerking tussen zorginstellingen om van elkaar te leren? Hier draait het om bij LEUKK, een project van K-EET met als doel om de zorg voor jongeren met een eetstoornis te verbeteren.
praktijkvoorbeeldLichaamsattitudevragenlijst (LAV) Diagnostisch instrument: Lichaamsattitudevragenlijst (LAV) – eetstoornissen en voedingsstoornissen