pageSpreekt voor zich De website en methode ‘Spreekt voor zich‘ zijn bedoeld voor kinderen van vier tot acht jaar met selectief mutisme, hun ouders, leerkrachten en behandelaren.
pageSchateiland Schateiland is een gedragstherapeutisch computerspel voor kinderen met angst- en stemmingsstoornissen in de leeftijd van 9 tot 13 jaar.
pagePraten online De website Pratenonline biedt oplossingsgerichte therapie aan jongeren met matige tot ernstige angst- en/of depressieklachten met de leeftijd van twaalf tot 24 jaar. De therapie bestaat uit individuele chatsessies met een jeugdhulpverlener.
pagePraten op school, een kwestie van doen Praten op school is een behandelmethode om selectief mutisme te doorbreken tijdens wekelijkse sessies buiten de klas. Doel is durven praten op school.
pageZorgen voor getraumatiseerde kinderen Deze training is bedoeld voor opvoeders en begeleiders van getraumatiseerde kinderen. Deze training biedt opvoeders en begeleiders van getraumatiseerde kinderen informatie over de impact van traumatisering op het dagelijkse functioneren van hun kind en de relatie die zij met het kind ontwikkelen.
pageWRITEjunior WRITEjunior is een behandelmethode voor getraumatiseerde kinderen en adolescenten, waarbij het kind samen met de therapeut zijn verhaal opschrijft.
pageVideo-feedback Intervention to Promote Positive Parenting and Sensitive Discipline (VIPP-SD) ‘Video-feedback Intervention to promote Positive Parenting and Sensitive Discipline (VIPP-SD)’ vermindert externaliserende gedragsproblemen bij kinderen door het versterken van ouderlijke sensitiviteit en het bevorderen van consistente maar sensitieve disciplinering.
pageStapstenen De groepstraining ‘Stapstenen’ heeft tot doel jongeren met een voorgeschiedenis van vroegkinderlijke traumatisering die verblijven in de gesloten jeugdzorg, te motiveren voor een behandeling gericht op traumaverwerking.
pageSlapende honden? Wakker maken! ‘Slapende honden? Wakker maken!’ is een stabilisatiemethode voor chronisch getraumatiseerde kinderen. De behandelmethode geeft handvatten die helpen richting te geven aan de voorbereiding/stabilisatie bij chronisch vroegkinderlijk getraumatiseerde kinderen/jongeren om traumabehandeling mogelijk te maken.