praktijkvoorbeeldLidewij Wolters gz-psycholoog coördinator Expertisegroep Dwang Angst en Tics VU Amsterdam, Levvel
praktijkvoorbeeldBabette van Beusekom kinder- en jeugdpsychiater hoofd poli Internaliserende stoornissen Erasmus MC-Sophia
praktijkvoorbeeldAngelika Kindermann kinderarts en kinderarts-Maagdarmleverziekte Emma-Kinderziekenhuis (AMC)
praktijkvoorbeeldArne Popma (keynote speaker): 3 vragen over moeilijk bereikbare kinderen Lieke van Domburgh (Pluryn-Intermetzo) is keynote speaker op het Jaarcongres Kinder- en Jeugdpsychiatrie 2018. Zij beantwoordt 5 vragen over het moeilijk bereikbare kind.
praktijkvoorbeeldMissie en visie Vanuit de missie en visie van het Kenniscentrum Kinder- en Jeugdpsychiatrie samen werken, voor een psychisch gezonde jeugd.
praktijkvoorbeeldJeroen Büchli Jeroen Büchli is verantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van de communicatiestrategie van het Kenniscentrum, en de vertaling daarvan in nieuwe en bestaande communicatiekanalen.
praktijkvoorbeeldStagiair(e) Praktijkstandaarden Nieuwsgierig naar kennis en ontwikkelingen in de kinder- en jeugdpsychiatrie, en wil je bijdragen aan de beste hulp voor kinderen en jongeren met psychische problemen? Kom dan stage lopen bij het Kenniscentrum Kinder- en Jeugdpsychiatrie. Lees verder over de functie en hoe je solliciteert.
praktijkvoorbeeldKennis voor de transformatie Bekijk alle onderdelen van het programma Kennis voor de Transformatie in meer detail. Het doel van ieder deelproject: kennis over de kinder- en jeugdpsychiatrie bundelen en verspreiden in de brede jeugdsector, onder gemeenten en gezinnen.
praktijkvoorbeeldMensen in het netwerk van het Kenniscentrum De mensen in het netwerk van het Kenniscentrum maken mogelijk dat kinderpsychiaters en andere professionals hun jonge patiënten de beste zorg bieden.
praktijkvoorbeeldCongres psychiatrie en LVB: Werken aan samenspel Op donderdag 17 mei organiseerde de Academische Werkplaats Kajak het congres ‘Psychiatrie en LVB: werken aan Samenspel’. De laatste jaren is er steeds meer aandacht voor jongeren en jongvolwassenen met een licht verstandelijke beperking (LVB) en een psychische stoornis. Zo verscheen in 2016 het ‘Handboek Psychiatrie en lichte verstandelijke beperking’. Jeugd-ggz, scholen, de zorg voor mensen met licht verstandelijke beperkingen (VB-zorg) en wijkteams werken sinds de transitie meer en meer samen, maar er moet nog veel gebeuren. Tijdens het congres kwamen wetenschap en praktijk, behandelaar en patiënt, jeugd-ggz en VB-zorg samen. In lezingen en workshops gingen de deelnemers onder andere dieper in op een aantal capita selecta uit het Handboek Psychiatrie en lichte verstandelijke beperking, zoals diagnostiek, psychologische en farmacologische behandeling bij mensen met een LVB.