pageDwangstoornis (OCS) bij kinderen Kenmerken van ADHD bij kinderen, informatie over behandeling en handvatten voor scholen bij het ondersteunen en begeleiden van deze kinderen.
pageEetstoornissen bij kinderen Kenmerken van een eetstoornis bij kinderen, informatie over behandeling en handvatten voor scholen bij het ondersteunen en begeleiden van deze kinderen.
pageHechtingsstoornis bij kinderen Kenmerken van een hechtingsstoornis bij kinderen, en handvatten voor scholen om deze kinderen te ondersteunen en begeleiden.
pageLicht verstandelijke beperking bij kinderen Kenmerken van licht verstandelijke beperking (LVB) bij kinderen, en handvatten voor scholen om deze kinderen te ondersteunen en begeleiden.
pageDepressie bij kinderen Informatie over depressie bij kinderen en jongeren, en handvatten voor scholen bij het ondersteunen en begeleiden van leerlingen met een depressie.
pageWegwijs in de zorg Als je zorg voor je kind nodig hebt, komt er een hoop op je af. Er zijn veel verschillende soorten hulpverleners en organisaties. Welke route kun je afleggen om passende zorg voor je kind te regelen?
pageWat kan ik als ouder doen? Als ouder heb je een belangrijke rol in het organiseren van de zorg voor je kind. Dit kan verschillende vragen bij je oproepen. Bekijk de antwoorden op veelgestelde vragen van ouders hierover.
nieuwsHet buitenhuisproject van Trimbos-Instituut Het Buitenhuisproject is er voor kinderen die ouders hebben met psychische problemen, een verslaving of licht verstandelijke beperking, bij wie de thuissituatie onveilig is. Eén hulpverlener verbind het gezin met kinderopvang, bso, huiswerkbegeleiding of een sportclub.
nieuwsGenderdiversiteit: nieuw kennisdossier Genderdiversiteit verdient en krijgt steeds meer aandacht op allerlei terreinen. Omdat dit onderwerp ook de jeugd-ggz raakt, heeft het Kenniscentrum Kinder- en Jeugdpsychiatrie een nieuw kennisdossier opgesteld.
nieuwsKinderombudsman: kinderen met complexe problematiek hebben moeite met passend onderwijs Kinderombudsvrouw Margritte Kalverboer sprak met kinderen over de hulp die ze op school krijgen. Wanneer de hulpvraag complexer wordt, voldoen de ondersteuning en hulpverlening niet meer en hebben scholen niet altijd voldoende expertise, tijd en ruimte beschikbaar.