Dit onderzoek introduceert een semi-gestructureerd interview voor directe beoordelingen van jeugdigen, en toetst de psychometrische eigenschappen. Psychopathologie bij kinderen en adolescenten kan een enorme bron van zorg zijn vanwege inmenging in het ontwikkelingsproces van het opgroeiende kind. Inzicht in de aard en oorzaken van psychiatrische stoornissen bij kinderen en adolescenten, in combinatie met een toename van de therapeutische werkzaamheid, kan helpen de kracht van effectieve preventie en interventie te vergroten (Rutter, 1988). In pogingen om kennis over de aard en oorzaken van emotionele en gedragsstoornissen bij kinderen en adolescenten uit te breiden, speelt het diagnostische proces een belangrijke rol. Het diagnostische proces bestaat uit twee essentiële elementen, assessment en taxonomie. In het beoordelingsproces worden onderscheidende kenmerken in gedrag en emoties van individuen geïdentificeerd. Verschillende instellingen en procedures kunnen in dit proces worden gebruikt om de onderscheidende kenmerken van elk afzonderlijk geval te identificeren. De groepering van deze gevallen op basis van hun onderscheidende kenmerken (overeenkomsten en verschillen) wordt verklaard door het concept van de taxonomie. Auteur: Marianne Cristine Kasius Uitgever: Erasmus University Rotterdam Jaar van publicatie: 1997 Downloaden Auteur: Marianne Cristine Kasius Uitgever: Erasmus University Rotterdam Jaar van publicatie: 1997 Downloaden Heeft deze kennis je geholpen? Bedankt voor je feedback Wil je hieronder aangeven wat je goed vindt, en wat het Kenniscentrum kan verbeteren? Bedankt! Naam E-mailadres Jouw feedback Duimen thumbs-up Duimen thumbs-down Δ Onderwerp Verbetering op de tekstKlinische stageMedicatieBehandelingen en instrumentenContact met een expert of behandelaarOpvoedenZorg voor mijn kindPers- of mediaverzoekIets anders (typ je vraag hieronder) Bericht Naam E-mail Δ