praktijkvoorbeeldTowards a strong parent-team alliance: for improved treatment outcomes in child residential psychiatry Dit proefschrift beoogt de ouder-team alliantie in de kinderpsychiatrie te meten, monitoren, onderzoeken en versterken, voor een beter behandelresultaat.
praktijkvoorbeeldUnraveling the role of client-professional communication in adolescent psychosocial care Dit proefschrift onderstreept het belang van cliëntgerichte communicatie in de psychosociale zorg voor adolescenten met emotionele en gedragsproblemen.
praktijkvoorbeeldCallous-Unemotional Traits in a Cross-Disorder Perspective Dit proefschrift onderzoekt in hoeverre psychopathische kenmerken ook bij jongeren zonder psychopathie kunnen voorkomen en wat dan de gevolgen zijn.
praktijkvoorbeeldMental Health in Ethnic Minority Youth: Prevalence – Risk and Protective Factors – Identification Dit proefschrift beschrijft het voorkomen van ernstige psychische problemen en latere psychotische stoornissen bij jongeren met een migratieachtergrond.
praktijkvoorbeeldBehavioural and cognitive profiling in ASD and ADHD Dit proefschrift onderzoekt of er betere cognitieve grondslagen te detecteren zijn dan de onduidelijk afgrensbare categorieën van autisme en ADHD in de DSM.
praktijkvoorbeeldStop hurting start helping: Empathy in children with disruptive behaviour, attention-deficit and autism spectrum disorders Dit proefschrift onderzoekt de verschillen in empathie en in prosociaal gedrag tussen kinderen met en zonder een psychiatrische diagnose.
praktijkvoorbeeldThe Distracted Brain: The neurobiology and neuropsychology of attention-deficit/hyperactivity problems in the general population Dit proefschrift beschrijft studies over de neurobiologie, neuropsychologie en dimensionaliteit van aandachts- en hyperactiviteitsproblemen.
praktijkvoorbeeldTreating young children’s disruptive behavior problems: dissemination of an evidence-based parent management training program in the Netherlands De studies in dit proefschrift geven meer inzicht in een effectieve behandeling van gedragsproblemen bij jonge kinderen in de klinische praktijk.
praktijkvoorbeeldCognitive training for children with ADHD: Individual differences in training and transfer gains Dit proefschrift onderzoekt de effectiviteit van twee cognitieve trainingen voor schoolgaande kinderen (8-12 jaar) met ADHD.
praktijkvoorbeeldNeed, quest & evidence: Resting-state oscillations, neurofeedback, and working memory training in ADHD Dit proefschrift onderzoekt de effectiviteit van frequentieneurofeedback en Cogmed JM-werkgeheugentraining bij kinderen met ADHD.