American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (5th ed.). Washington, DC: Author. Blomert, L. (2005). Dyslexie in Nederland: Theorie, praktijk en beleid. Amsterdam: Nieuwezijds. Bruandet, M., Molko, N., Cohen, L., & Dehaene, S. (2004). A cognitive characterization of dyscalculia in Turner syndrome. Neuropsychologia, 288-298. Desoete, A., Ghesquière, P., De Smedt, B., Andries, C., Van den Broeck, W., & Ruijssenaars, W. (2010). Dyscalculie: Standpunt van onderzoekers in Vlaanderen en Nederland. Logopedie, 4-9. Dyslexie Onderzoek Groningen. (2017, september 11). Dyslexie. Opgehaald van Dyslexie Onderzoek Groningen. Geary, D. (2004). Mathematics and learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 4-15. Geary, D. (2013). Learning disabilities in mathematics. In H. Swanson, K. Harris, & S. Graham, Handbook of Learning Disabilities. Second Edition. New York/London: Guilford Press. Geary, D., & Hoard, M. (2005). Learning disabilities in arithmetic and mathematics: Theoretical and empirical perspectives. In J. Campbell, Handbook of mathematical cognition (pp. 253-267). New York: Psychology Press. Ghesquière, P., & Ruijssenaars, W. (2014). Kinderen en jongeren met een leerstoornis. In H. Grietens, J. Vanderfaeillie, & B. (. Maes, Handboek jeugdhulpverlening. Deel 1: Een orthopedagogisch perspectief op kinderen en jongeren met problemen. Leuven. Ghesquière, P., & Ruijssenaars, W. (2017). Diagnostiek bij leerstoornissen: dyslexie en dyscalculie. In G. Bosmans, I. Noems, L. Claes, & P. Bijttebier, Diagnostiek bij kinderen, jongeren en gezinnen. Deel IV: specifieke klachten onder de loep (pp. 107-118). Leuven: Acco. Ghesquière, P., Boets, B., Gadeyne, E., & Vandewalle, E. (2011). Dyslexie: een beknopt wetenschappelijk overzicht. In A. Geudens, D. Baeyens, K. Schraeyen, K. Maetens, J. De Brauwer, & M. (. Loncke, Jongvolwassenen met dyslexie. Diagnostiek en begeleiding in wetenschap en praktijk (pp. 41-58). Leuven: Acco. Goldston, D. B., Walsh, A., Arnold, E. M., Reboussin, B., Daniel, S. S., Erkanli, A., . . . Wood, F. B. (2007). Reading problems, psychiatric disorders, and functional impairment from mid-to late adolescence. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 25-32. Groenestijn, M. v., Borghouts, C., & Janssen, C. (2011). Protocol Ernstige RekenWiskunde-problemen en Dyscalculie. Assen: Van Gorcum. Groenestijn, M. v., Van Dijken, G., & Janson, D. (2012). Protocol Ernstige RekenWiskunde-problemen en Dyscalculie: VO en VSO. Assen: Van Gorcum. Gross-Tsur, V., Manor, O., & Shalev, R. (1996). Developmental dyscalculia: Prevalence and demographic features. Developmental Medicine and Child Neurology, 25-33. Kroesbergen, E. H., & Van Luit, J. E. (2002). Teaching multiplication to low math performers: Guided versus structured instruction. Instructional Science, 361-378. Kroesbergen, E. H., & Van Luit, J. E. (2003). Mathematics interventions for children with special educational needs: A meta-analysis. Remedial and special education, 97-114. Maassen, B. (2010). Dyslexie. Neurocognitieve oorzaken van taalvaardigheidstekort. Groningen: University of Groningen. Faculty of Arts. Menne, J. J. (2001). Met sprongen vooruit. Een productief oefenprogramma voor zwakke rekenaars in het getallengebied tot 100 – een onderwijsexperiment. Amersfoort: Wilco. Monteaux, M., Faraone, S., Herzig, K., Navsaria, N., & Biederman, J. (2005). ADHD and dyscalculia: evidence for independent familial transmission. Journal of Learning Disabilities, 86-93. NRD. (2013). Protocol Dyslexie Diagnostiek en Behandeling 2.0. Opgehaald van Steunpunt Dyslexie. Ruijssenaars, A., Van Luit, J., & Van Lieshout, E. (2004). Rekenproblemen en dyscalculie: Theorie, onderzoek, diagnostiek en behandeling. Rotterdam: Lemniscaat. Ruijssenaars, A., Van Luit, J., & Van Lieshout, E. (2006). Rekenproblemen en dyscalculie. Theorie, onderzoek, diagnostiek en behandeling. Rotterdam: Lemniscaat. Schulte-Körne, G. (2010). The prevention, diagnosis, and treatment of dyslexia. Deutsches Ärzteblatt International, 718-727. SDN. (2008). Diagnostiek en indicatiestelling van dyslexie en dyslexiebehandeling. Bilthoven: Stichting Dyslexie Nederland. SDN, De Jong, P. F., De Bree, E. H., Henneman, K., Kleijnen, R., Loykens, E. H., . . . Wijnen, F. N. (2016). Dyslexie: diagnostiek en behandeling. Brochure van de Stichting Dyslexie Nederland. Bilthoven: Stichting Dyslexie Nederland. Stock, P., Desoete, A., & Roeyers, H. (2006). Focussing on mathematical disabilities: A search for definition, classification and assessment. In S. Randall, Learning Disabilities New Research (pp. 29-62). Happage, NY: Nova Science Publisher. Van der Leij, A. (2016). Dit is Dyslexie: achtergrond en aanpak. Tielt: LannooCampus. Van der Leij, A., Struiksma, A. J., & Ruijssenaars, A. J. (2000). Dyslexie, Classificatie, diagnose en dyslexieverklaring. Bilthoven: Stichting Dyslexie Nederland. Van Loosbroek, E., Dolk, M., & van Groenestijn, M. (2006). De biologische basis van ontwikkelingsdyscalculie . Dyscalculie in discussie, 16-21. Van Luit, J., Bloemert, J., Ganzinga, E., & Mönch, M. (2012). Protocol Dyscalculie: Diagnostiek voor Gedragsdeskundigen. Doetinchem: Graviant Educatieve Uitgaven. Willcutt, E. G., Betjemann, R. S., Pennington, B. F., Olson, R. K., DeFries, J. C., & Wadsworth, S. J. (2007). Longitudinal Study of Reading Disability and Attention‐Deficit/Hyperactivity Disorder: Implications for Education. . Mind, Brain, and Education, 181-192. TagsPraktijkstandaard